Tessali

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Therese - 23 oktober 2010 22:19

Vad som än händer mellan oss, så kommer jag alltid att älska dig! Jag vet INTE vad det är som händer :S mer än att det gör så otroligt ont i mig :( det är andra kvällen i rad som jag har legat i sängen & gråtit! Känns som att det kommer bli en jobbig natt i natt igen! 


Du säger att du älskar mig. Men varför gör du såhär mot mig?!


Nu ska jag berätta en sak som inte många vet,


Mamma flyttade till Finland när jag var ca 7-8år gammal. Då när jag behövde min mamma som bäst, ja då flyttade hon! (har alltid trott att hon inte älskade mig, att det var därför hon lämnade mig) fick sen veta att hon flyttade inte pga, den anledningen! Jag fick följa med henne, men jag ville inte! Vilket jag tackar mig själv för..


Enda sedan jag var 7-8år och fram till NU så har JAG åkt till Finland. För och hälsa på mamma och syskon! Det har ALLTID varit JAG som fått åka, förutom EN max TVÅ gånger för då har mamma kommit till Sverige.! När jag har åkt, så har jag varit glad och förväntansfull men har ALLTID åkt hem ledsen och besviken. Min egen mamma, av samma kött och blod har alltid lyckas såra mig :'( inte en ända gång jag kom dit och allt var BRA. Nej vi bråkade varje gång..! Men ändå så blundade jag för det som varit och åkte dit igen och igen...


Jag var i Finland med min dåvarande flickvän Marielle i Augusti. Jag var glad och förväntansfull, precis som alltid. Mamma sa som hon brukar göra, vad kul att du äntligen kommer. När jag kom dit, så det ända hon gjorde var och var med sin pojkvän dagarna i endan! Jag försökte säga åt henne att kan du inte stanna hemma i kväll. Men det kunde hon inte! Hon lämnade mig kvar i hennes lägenhet. Hade två allternativ, följa med eller stanna hemma! Men i det sällskapet hon skulle befinna sig i, det var inget för mig. Följde med en gång och det räckte...


Jag och min dåvarande tjej Marre stannade hemma i lägenheten och umgicks med syskonen eller så umgicks vi med varandra! så mycket annat hände inte... Sista kvällen vi skulle vara i Finland, hade jag hoppats på att vi skulle kunna umgås en sista kväll tillsammans. Äta gott, spela spel, se film el ut och gå en promenad. Kolla i ett foto album, basta el vad som helst. Bara jag fick en egen tid med henne. Men nej då, skenet bedrog mamma skulle vara med sin kille ^^ vi gav det en chans och följde med, mamma pratade knappt med oss! Jag drog mig undan, satt ute på HANS balkong och kedje rökte. Mamma kom ut efter 700år och sa vad tråkig du är, kom in istället. När hon hade gått så fick jag svälja flera gånger för och inte börja gråta! Jag SPELADE teater heeeela tiden. Spelade lycklig och glad. Allt för och inte börja bråka med henne...


Igår orkade jag inte vara glad och spela någon teater så jag skickade ett sms till mamma och förklade hur jag mådde och hur jag mått en tid! med forhoppningar om att hon skulle be om ursäkt, skriva svar eller något. Ja ett svar fick jag och det var, du är full och vi ska sova. Godnatt! På morgonen dagen efter, fick inget svar.. Så jag skrev ett sms igen och undrade varför hon inte svarade! Och då skrev hon, jag hör av mig. Jag är upptagen ^^


Men hon har inte hört av sig. Jag har skrivit sms två gånger till. En gång vid 21.00 (alltså tiden i Finland) så 20.00 här i Sverige och ett sms senare under kvällen. Men hon har inte svarat! ^^ :o och jag tror inte att hon kommer göra det heller! fast jag hoppas att hon kan skriva något, vad som helst! bara ett livstecken.....


Mamma, Jag kommer alltid älska dig vad som än händer! Det verkar som att du har brutit kontakten mellan oss =/ vilket jag absolut inte vill. Men är det vad du vill, så kan jag inte göra något... Jag vill INTE bråka, vill bara att du ska veta att jag inte mår bra och inte gjort det under en lång tid.... Älskar dig iaf vad som än händer mellan oss...


Cecilia, Janica och Sabina (mina syskon) jag hoppas inte vår kontakt måste bli dålig bara för mamma inte verkar vilja ha kontakt med mig. Jag älskar er så det gör ont... Snälla lämna mig inte =(


Av Therese - 23 oktober 2010 17:55

Uttråkad & trött = inge bra kombination .! vill hitta på något att göra, men är för trött för att ens orka göra något..! Då är det illa . Skulle lätt kunna gå & lägga mig nu och sova för natten, men då kommer jag säkert vakna svin tidigt i morgon :o så jag får snällt hålla mig vaken en stund till... Klockan är ju bara 18.10


Gaaah vad drygt det är  :S blev helt slut efter gymmet, all energi tog slut. Men det är inte så konstigt i och för sig, gav ju järnet idag ;-)


Nej ta och ringa M och sen då? ingen aning..Sova -blink- ja vad skönt det skulle va.


Kramarr

Av Therese - 23 oktober 2010 09:16

Godmorgon! (: ställde väckarklockan på 8.30 men Wilda tyckte att jag hade sovit klart redan vid 8.00 för då öppnade hon dörren & kom in och väckte mig. Tack snälla, suck! ^^fast vid närmare eftertanke så var det faktiskt bra att hon väckte mig lite tidigare, för jag kom på att jag skulle ha ägnat en liten stund åt gym kortet som vi har när vi tränar =D eftersom jag är där och tränar första veckan så är allt nytt för mig. Maskinerna, gymkortet, lokalen ja rubbet :) och jag hajade inte riktigt hur det där gymkortet gick ut på .! Nu pratar jag inte på gymkortet som man har för och komma in på gymmet el så. Nej jag pratar om gymkortet man ska ha inne i lokalen, där man skriver upp vikterna och vilka maskiner man använt. För då vet man det till nästa gång! Så slipper man klura ut det vid varje pass. En bra grej egentligen ;P så jag skulle ta en titt i lugn & ro för och se hur det är tänkt...! Men NU är det gjort. Sista minuten typ ;-) nej då..


Nu ska jag gå över till pappa (: ska mäta mig runt midjan för och se om jag har tappat något fett där ;P och sen väga mig! Förut tjuvtittade jag hemma på vågen jag har. Men denna gång lät jag bli =P så duktig jag är.. Så det ska bli spännande och se vad vågen och midjemåttet visar idag... Samt att dom har också en sak där som man kan mäta fettmassan i kroppen samt vattnet i kroppen! så pappa och Tina har lite bättre prylar än vad jag har, därför går jag dit :o)


Efter att jag varit där ska jag hem och käka frukost :0) magen kurrar redan nu. Sen efter det så drar vi till gymmet....


Blir nog en rolig lördag! det känner jag på mig


 


Kramar

Presentation


Hej! I den här bloggen kommer du kunna läsa om min vardag som sambo till världens underbaraste kille

Gravidräknare

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Omröstning

När ni ska koppla av, vad har ni för avkoppling?
 Ta ett bad
 Krypa ner i soffan och glo på Tv
 Läsa en bra bok
 Sticka, sy el virka
 Lyssna på musik
 Sortera foton
 Blogga
 Pyssla (scrapbook el annat pyssel)
 Ut & gå
 Vila

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards